Cesta: Titulní stránka > Dokumenty obecního úřadu > Vyhlášky a nařízení
Obec L a š k o v
Vnitřní organizační směrnice
č. 1/2005
kterou se vydává spisový a
skartační řád obce Laškov
Část I
Úvodní ustanovení
Čl. 1
(1) Spisový a skartační řád upravuje způsob
organizace spisové služby a postup při vyřazování (skartaci) dokumentů u
obecního úřadu.
(2) Spisovou službou se pro účely tohoto
metodického návodu rozumí zajišťování úkonů spojených s příjmem, vznikem,
evidencí, oběhem, vyřizováním, podepisováním, odesíláním, označováním,
ukládáním a vyřazováním (skartací) dokumentů.1)
(3) Dokumenty se pro účely tohoto
metodického návodu rozumějí písemné, grafické, fotografické, audiovizuální a
elektronické dokumenty a jiné materiály (kartotéky, fotografie, filmy,
mikrofilmy, mikrofiše, zvukové a obrazové záznamy a jiné nosiče informací s
daty), které jsou do úřadu doručovány nebo vznikají z jeho činnosti.
Část II.
Spisový řád
Čl. 2
Evidence dokumentů
(1) Veškeré dokumenty doručené do úřadu a
dokumenty vzniklé z jeho činnosti podléhají evidenci.
(2) Manipulaci s dokumenty u úřadu provádí
podatelna, která je společná pro celý úřad.
(3) Spisová evidence je vedena v základních
evidenčních pomůckách manuálně.
(4) Základními evidenčními pomůckami jsou
podací deníky a rejstříky.
(5) Podací deník obsahuje vždy tyto
údaje:
a) pořadové číslo dokumentu,
b) datum doručení podání nebo vzniku vlastní
dokumentu,
c) odesilatele, číslo jednací jeho podání s
počtem listů a příloh,
d) věc (stručný obsah podání), případně
předchozí číslo jednací v téže věci,
e) přidělení k vyřízení,
f) způsob vyřízení podání,
g) den odeslání, počet listů, údaj o uložení
dokumentu (ukládací znak).
(6) Číselná řada v podacím deníku začíná
vždy 1. ledna pořadovým číslem 1 a končí 31. prosince. Zbývající prázdné
kolonky se pod posledním zápisem v podacím deníku do konce stránky proškrtnou a
opatří formulí "Uzavřeno dne 31. 12. číslem jednacím …" a jménem,
příjmením a podpisem zaměstnance pověřeného vedením spisové služby (viz čl. 15
odst. 1 a 2).
(7) Číslo jednací dokumentu tvoří zkratka
původce, pořadové číslo dokumentu v podacím deníku, lomené posledním dvojčíslím
běžícího kalendářního roku . Podání a jeho vyřízení se eviduje pod týmž číslem
jednacím. Pod jedním číslem jednacím se vždy vyřizuje jen jedno podání nebo
hromadná podání evidovaná sběrným archem.
(8) Podatelna předává zaevidované dokumenty
k vyřízení starostovi a ten pak jednotlivým pracovníkům
obce.
Čl. 3
Příjem dokumentů
(1) Dokumenty se přijímají v podatelně
úřadu.
(2) Dokumenty, na nichž je v adrese uvedeno
na prvním místě jméno zaměstnance před názvem úřadu, se předávají neotevřené
zaměstnanci. Pokud po otevření dopisu zjistí, že dokument má úřední charakter,
zabezpečí jejich dodatečné zaevidování v podatelně.
(3) Dokumenty, pro něž je předepsána
zvláštní evidence se evidují v podacím deníku zvláštní evidence. Označují se
čísly jednacími vytvořenými z pořadových čísel začínajících počátkem roku
číslem 1. Jejich součástí je označení zvláštní evidence.
(4) Dokumenty označené stupněm utajení se
předávají neotevřené, opatřené podacím razítkem na obálce. Přejímá je osoba
určená pro styk s utajovanými skutečnostmi na příslušný stupeň utajení.
(5) Zaměstnanec pověřený vedením společné
spisové evidence, opatří všechna doručená podání v den, kdy byla do úřadu
doručena, podacím razítkem. Dokumenty zaevidují v podacím deníku a vyplní otisk
podacího razítka. Doručené telegramy, faxy a elektronicky přijímané dokumenty
eviduje podatelna jako ostatní podání, opatří je podrobným časovým údajem o
doručení (hodina) a předá zpracovateli.
(6) Otisk podacího razítka obsahuje: název
úřadu, datum doručení, číslo jednací a počet listů a příloh.
(7) Před zápisem nového podání do podacího
deníku příslušný zaměstnanec zjistí pomocí rejstříků, zda už nebylo v téže věci
evidováno jiné podání. V kladném případě připojí předchozí dokument k novému
podání. U otisku podacího razítka na novém podání poznamená číslo jednací
předchozího dokumentu. Číslo jednací předchozího dokumentu se rovněž poznamená
v podacím deníku u pořadového čísla nového podání, s nímž je spojeno.
(8) Obálka se ponechává jako součást
dokumentu vždy,
a) není-li na samotném
dokumentu uvedeno datum nebo rozchází-li se výrazně datum uvedené na dokumentu
s datem poštovního razítka,
b) není-li dokument podepsán,
a to i v případě, je-li uvedeno jméno i adresa podatele,
c) má-li datum na obálce podání význam z
hlediska právního, např. pro dodržení lhůt k vyřízení,
d) u zásilek zasílaných na dodejku,
e) je-li podací razítko otištěno pouze na
obálce,
f) u stížností,
g) je-li adresa odesílatele pouze na obálce.
V ostatních případech se obálky vyřadí
bez skartačního řízení.
Čl. 4
Přebírání dokumentů
Dokumenty zapsané v základních evidenčních pomůckách
převezme proti podpisu pověřená administrativní pracovnice obce, jednotlivě
podle čísel jednacích a připraví je k rozdělení.
Čl. 5
Vyřizování dokumentů
(1) Zaevidované dokumenty se předávají podle ustanovení čl. 4 k vyřízení
příslušným pracovníkům. Po předání vyřízené dokumenty do
podatelny zapíše zaměstnanec odpovědný za vedení spisové evidence jméno a příjmení
zpracovatele a způsob vyřízení dokumentu do
příslušného sloupce podacího deníku.
(2) Veškeré dokumenty,
týkající se téže věci (např. podání, záznamy, protokoly, posudky, stanoviska,
dobrozdání, stejnopis vyřízení, rozhodnutí ve správním řízení) tvoří spis. Spis
obsahující více čísel jednacích se po vyřízení záležitosti již nerozděluje, ale
ukládá pod nejvyšším číslem jednacím, tj. číslem jednacím nejmladšího dokumentu. Návaznost připojovaných dokumentů se vyznačuje na dokumentech
vedle podacího razítka a v podacím deníku. Spojování dokumentů provádí zaměstnanec pověřený vedením spisové
evidence.
(3) Odpověď na doručený dokument pověřená administrativní pracovnice obce eviduje,
vyřizuje a odesílá pod číslem jednacím tohoto doručeného dokumentu. K podání se vždy připojuje stejnopis, případně
koncept vyřízení.
(4) Vyřídí-li zpracovatel záležitost jinak
než písemně, učiní o tom záznam na dokumentu, případně
připojí úřední záznam na zvláštním listu. Záznam musí obsahovat náležitosti
stanovené zvláštním právním předpisem. Pokud předává vyřízený dokument k uložení, připojí pokyn "Založ",
datum a podpis. Při vzetí dokumentu na vědomí napíše zpracovatel pod podací razítko
"Vzato na vědomí. Založ" a připojí svůj podpis a datum s pokynem
spisovně k jeho uložení.
(5) Vzniká-li dokument
z vlastního podnětu úřadu, vyžádá si zpracovatel číslo jednací od
zaměstnance pověřeného vedením spisové evidence a současně sdělí jeho obsah pro
zápis do podacího deníku. Do rubriky podacího deníku "Došlo od" se
napíše "Vlastní".
Čl. 6
Úprava a podepisování dokumentu, užívání razítek
(1) Obecní úřad používá dopisní papíry a
obálky se záhlavím.
(2) Podepisování dokumentu se řídí organizačním řádem úřadu. Na dokumentu musí být vždy uvedeno jméno, příjmení a funkce
podepisujícího. Stejnopis dokumentu musí mít stejné náležitosti jako originál, za což
odpovídá zpracovatel.
(3) Pro užívání úředních razítek se státním
znakem, jeho vyobrazení a tvar platí zvláštní právní předpis.
(4) Pokud má úřad několik razítek stejného
typu se shodným textem, rozlišují se evidenčními čísly, která musí být v otisku
razítka čitelná.
(5) Úřad vede evidenci úředních razítek s
jejich otiskem a jménem, příjmením, funkcí, datem a podpisem zaměstnance, který
razítko převzal a užívá.
(6) Ztrátu úředního razítka úřad bezodkladně
oznámí odboru pro místní správu Ministerstva vnitra. V oznámení uvede přesný
opis textu z otisku razítka a datum, od kdy se razítko postrádá.
Čl. 7
Odesílání dokumentů
(1) Dokumenty jsou
odesílány:
a) poštou - obyčejnou, doporučenou nebo na
dodejku, či do vlastních rukou,
b)
telekomunikačními prostředky (faxem, telegramem),
c) elektronicky.
(2) Do vlastních rukou se odesílají
rozhodnutí, u nichž je nutno ověřovat doručení, nebo to stanoví zvláštní právní
předpis. Doklad o doručení se připojí k dokumentu.
(3) Pro zasílání matričních a jiných dokladů
do ciziny platí zvláštní právní předpis.
Čl. 8
Ukládání dokumentů
(1) Dokumenty nepotřebné
k výkonu působnosti se předávají do spisovny úřadu jednou ročně podle
předávacího seznamu.
(2) Zaměstnanec odpovědný za vedení podacího
deníku v něm zaznamenává, jak bylo podání vyřízeno, kdy a komu byl odeslán
čistopis vyřízeného dokumentu. U písemností, které byly spoluvyřízeny jiným dokumentem, zaznamená v podacím deníku ”Spoluvyřízena č.j..
...". Současně přezkoumá, zda dokument je úplný a
podle ukládacího znaku ho uloží. Části vyřízených dokumentů se ukládají v pořadí:
a) podání s přílohami,
b) případná vyjádření, záznamy, podklady k
vyřízení apod.,
c) koncept nebo stejnopis vyřízení, označený
datem předání k odeslání.
(3) Ve spisovně se dokumenty ukládají podle věcných hledisek, uvedených ve
spisovém a skartačním plánu v samostatných fasciklech (pořadačích, kartonech)
označených ukládacími znaky a rokem, v němž uplynou skartační lhůty. Každý
ukládaný spis musí obsahovat soupis všech čísel jednacích dokumentů, jež jsou jeho součástí (sběrný arch).
Část III.
Skartační řád
Čl. 9
Úvodní ustanovení
(1) Skartační řád stanoví postup při
vyřazování dokumentů ze spisovny ve skartačním řízení.
(2) Žádné dokumenty nesmějí
být zničeny bez posouzení ve skartačním řízení.
(3) Za provádění skartačního řízení odpovídá
starosta obce.
(4) Skartační řízení schvalují státní
archivy, kterými jsou příslušné státní okresní archivy - vnitřní organizační
jednotky státních oblastních archivů (dále jen ”příslušný archiv”).
(5) Dokumenty, kterým je
přiřazen skartační znak "A", musí být ke skartačnímu řízení
předloženy vždy v psané nebo tištěné formě, zajišťující jejich trvalé uchování.
Stejným způsobem musí být předloženy dokumenty označené
skartačním znakem "V", navrhované jejich původcem k zařazení do
skupiny ”A”.
(6) Dokumenty bez trvalé
hodnoty, jimž je podle skartačního plánu přiřazen skartační znak "S",
a dokumenty skupiny ”V”, navržené k vyřazení ve skupině ”S”,
mohou být ke skartačnímu řízení předloženy i v jiné než tištěné podobě, např.
ve formě datového záznamu na disketě. Odpovědnost za uchování dat do ukončení
skartačního řízení nese úřad, který je k řízení předkládá.
Čl. 10
Spisový a skartační plán
(1) Spisový a skartační plán obsahuje seznam
dokumentů, rozdělených podle věcných hledisek s ukládacími
znaky a skartačními znaky a skartačními (uschovacími) lhůtami.
(2) Každému dokumentu
(případně souboru dokumentů) musí být přiřazen podle jeho obsahu ukládací znak a
skartační znak se skartační lhůtou.
(3) Zpracovatelé dokumentů jsou povinni označovat je ukládacími znaky,
skartačními znaky a skartačními lhůtami podle spisového a skartačního plánu
úřadu.
(4) Skartační znaky a skartační lhůty,
uvedené ve spisovém a skartačním plánu, jsou závazné pouze pro úřad,
z jehož činnosti dokument vznikl nebo jímž byl vyřizován.
Čl. 11
Skartační znak
Skartační znaky "A", "S"
a "V "určují, jak má být po uplynutí skartační lhůty s dokumentem naloženo
- znak "A" - do této skupiny se
zařazují dokumenty trvalé hodnoty, které budou po posouzení ve
skartačním řízení předány příslušnému archivu k trvalému uložení.
- znak "S" - do této skupiny se
zařazují dokumenty, které po uplynutí skartační lhůty budou po
posouzení ve skartačním řízení a vydání protokolu o skartačním řízení zničeny;
- znak "V" - do této skupiny jsou
zařazovány dokumenty, u nichž ve skartačním řízení úřad navrhuje a archiv
posoudí, které z nich budou předány k trvalému uložení do archivu a které
budou zničeny. Při jejich odborném posuzování je na požádání povinen
spolupracovat útvar, v němž dokument vznikl nebo byl vyřízen.
Čl. 12
Skartační lhůta
(1) Skartační lhůta, vyjádřená číslicí za
skartačním znakem, stanoví počet roků, po níž musí být dokument uložen u úřadu.
(2) Skartační lhůta počíná běžet dnem 1.
ledna následujícího roku po vyřízení dokumentu, pozbytí jeho
platnosti nebo uzavření spisu.
(3) Skartační lhůta nesmí být zkracována.
Výjimečně může být po dohodě s příslušným archivem prodloužena.
Čl. 13
Skartační řízení
(1) Skartační řízení je souhrn úkonů,
prováděných při vyřazování dokumentů ze spisovny, které jsou po uplynutí stanovených
skartačních lhůt pro činnost úřadu dále nepotřebné.
(2) Předmětem skartačního řízení jsou
všechny dokumenty úřadu, jimž uplynuly skartační lhůty.
Čl. 14
Průběh skartačního řízení
(1) Skartační řízení provádí úřad po
uplynutí skartačních lhůt dokumentů pod dohledem příslušného archivu.
(2) Úřad může s příslušným archivem
dohodnout, že skartační řízení nebude prováděno každoročně, ale za delší
období, jež však nesmí přesáhnout dobu čtyř let.
(3) K provedení skartačního řízení sestaví
starosta obce skartační komisi (minimálně tříčlennou). Jejím členem je vždy
zaměstnanec pověřený vedením spisovny, který odpovídá za to, že do skartačního
řízení budou zahrnuty všechny dokumenty úřadu s prošlou skartační lhůtou.
(4) Dokumenty připravuje ke
skartačnímu řízení zaměstnanec pověřený vedením spisovny. Po uplynutí
skartačních lhůt vypracuje skartační komise skartační návrh, který zaměstnanec
pověřený vedením spisovny úřadu společně se seznamy dokumentů, navržených
k vyřazení (skartaci), zašle příslušnému archivu. V těchto seznamech
dokumentů, navrhovaných k vyřazení
(skartaci), se uvedou zvlášť dokumenty se skartačním znakem "A" a zvlášť dokumenty se skartačním znakem ”S”. Dokumenty se skartačním znakem "V" skartační komise
posoudí a zařadí buďto k dokumentům se skartačním znakem ”A”, nebo dokumentům se skartačním znakem ”S”. Vzor skartačního návrhu je
uveden v příloze č. 8 tohoto metodického návodu.
(5) Evidenční pomůcky se zařadí do
skartačního řízení až po vyřazení všech dokumentů v nich
evidovaných.
(6) Na základě předloženého skartačního
návrhu provede odpovědný zaměstnanec příslušného archivu odbornou archivní
prohlídku dokumentů navrhovaných k vyřazení.
(7) Po provedené archivní prohlídce sepíše
odpovědný zaměstnanec příslušného archivu protokol o skartačním řízení, kterým:
a) posoudí návrh rozdělení dokumentů skupiny ”V”, schválí seznam navrhovaných dokumentů k vyřazení a povolí zničení dokumentů vyřazených ve skupině "S",
b) dohodne s odpovědným zaměstnancem úřadu
dobu a způsob předání dokumentů skupiny ”A” a vybraných dokumentů ze skupiny ”V” příslušnému archivu.
(8) Na základě protokolu o skartačním řízení
zabezpečí úřad zničení dokumentů zařazených ve skupině "S". Veškeré náklady
s tím spojené nese obec.
(9) Dokumenty vybrané k
trvalému uložení předá úřad podle seznamu v dohodnutém termínu příslušnému
archivu.
(10) Skartační návrh, protokol o skartačním
řízení, předávací protokol a potvrzení příslušného archivu o převzetí dokumentů jsou uloženy u úřadu a v příslušném archivu.
(11) Vyřazování utajovaných dokumentů se řídí
a) příslušnými skartačními směrnicemi,
b) zvláštním právním předpisem.
Část IV.
Čl. 15
Řízení spisové služby
(1) Za výkon spisové služby odpovídá
starosta obce.
(2) Ve spisovém řádu úřadu, vydaném
s využitím tohoto metodického návodu, se určí zaměstnanec pověřený řízením
manipulace s dokumenty.
Část V.
Společná a závěrečná ustanovení
Čl. 16
1) Pokud se na manipulaci s některými
dokumenty vztahují zvláštní předpisy je třeba ve spisovém řádu úřadu upravit,
jak budou tyto dokumenty evidovány v rámci spisové služby úřadu.
2) Nedílnou součástí této směrnice je
skartační řád obce, který tvoří přílohu.
Antonín Ševčík v.r.
Ing. Vyroubal Josef
místostarosta
starosta obce
Příloha:
Spisový a
skartační hlavní znak / podznak/ heslo znak/lhůta
Znaky všeobecně
51. Agenda starosty, tajemníka
1. Věci výlučné působnosti A/10
2. Ostatní písemnosti V/5
53. Organizace členění a
působnost obce jejich orgánů A/5
54. Řízení, kontrola a metodická
činnost -všeobecné A/5
1. u obecních úřadů A/5
2. u řízených a spravovaných organizací zařízení A/5
55. Rehabilitace A/10
56. Smlouvy (nejsou-li nedílnou
součástí příslušných písemností)-všeobecně V/5(1)
1. hospodářské V/5(1)
2. nájemní V/5(1)
3. majetkoprávní A/15
4. jiné V/5(1)
57. Statistika výkaznictví
všeobecně V/10
2. roční výkazy A/5
3. výkazy s kratší než roční periodicitou S/1
58. Racionalizace-všeobecně S/5
4. automatizace, výpočetní technika V/5
59. Petiční právo V/5
60. Stížnosti, podněty a
oznámení občanů – všeobecně V/5
1. Hodnocení,rozbory,evidence A/5
2. Konkrétní případy V/5
61. Civilní obrana/s výjimkou
písemností štábu CO/ S/5
62. Zahraniční styky a cesty V/5
63. Referendum V/5
64. Živelní pohromy V/5
65. Pracovní plány, programy V/5
66. Pokutování ve správě S/5(2)
68. Ochrana státního,
hospodářského a služebního tajemství V/5
69. Povolení fotografování a
filmování S/5
70. Spisová služba-všeobecně V/10
1. Skartační řízení A/5
2. Podací deníky A/5
72. Hospodaření s obecním
majetkem- všeobecně V/5
1. Evidence majetku A/5
2. Inventarizace V/5
3. Hospodaření s obecním majetkem včetně výkonu jeho prozatímní správy A/10
4. Nabývání vlastnictví do národního majetku A/10
5. Vyřazování majetku a jeho realizace A/5
6. Rekonstrukce a modernizace A/5
7. Opravy a údržba S/5
8. Zatížení (pokladní dluhy) S/5
9. Majetková restituce A/10
10. Ostatní S/5
73. Privatizace A/10
74. Vyznamenání, ceny V/5
75. Náhrady cestovních,
stěhovacích a jiných výdajů S/5
76. Propagační činnost V/5
77. Volby do zastupitelských sborů V/podle
délky volebního období/
1. Dodatečné volby a nové volby (podrobnější pokyny pro vyřazování podružných volebních písemností jsou vydávány vždy po volbách) V/podle
délky volebního období
78. Volby soudců přísedících A/5
79. Konference, porady,
konzultace A/5
100. Organizace činností
101. Plány zasedání,
zastupitelstva, rady a komisi a výborů- všeobecně A/5
1. Příprava jednání V/5
2. Zápisy z jednání V/10
Agenda kontroly
111. Pracovní plány kontrolní
činnost, metodika A/5
112. Kontroly- vnitřní
audit-všeobecně V/5
Personální práce
117. Výchova a vzdělávání V/5
118. Pracovní poměr – všeobecně V/5
1. Osobní spisy S/45(3)
2. Pracovní doba i pracovní volno, úlevy v práci, práce přesčas-povolování, mzdové zvýhodnění, noční práce apod. S/5
3. Snížení pracovního úvazku V/5
5. Vedlejší činnost S/5
6. Náhrada škody S/5
7. Nemocenské a sociální zabezpečení pracovníků S/5
119. Záležitosti pracovně
právní- všeobecně S/5
1. Pracovníci aparátu městského úřadu S/5
2. Pracovníci organizací a zařízení řízených a spravovaných městským úřadem S/5
120. Záležitosti členů městského
zastupitelstva, členů komisí a aktivistů S/5
1. Pracovně právní vztahy a odměňování S/5
2. Záležitosti důchodového zabezpečení S/5
3. Jednorázové odměny z prostředků obce S/5
4. Různé náhrady(kromě cestovních a stěhovacích výdajů) S/5
121. Příjmy z pracovního
poměru-všeobecně S/5
1. Platový řád S/po ztrátě platnosti/
2. Katalog funkcí a mzdových tarifů S/5 po ztrátě platnosti
3. Tarifně kvalifikační katalog S/5 po ztrátě platnosti
4. Odměňování S/5
5. Náhrady za dovolenou S/5
6. Věcné plnění, naturální požitky S/5
7. Dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti S/45
8. Mzdové tarify V/45
122. Péče o pracovníky –
všeobecně V/5
1.Bezpečnost a ochrana zdraví při práci, pracovní úrazy, odškodňování pracovních úrazů V/5
5. Závodní stravování S/1
123. Kolektivní smlouvy A/5
Finance
176. Rozpočty – všeobecně údaje
a dílčí podklady V/5
1. Rozpočtový výhled, tabulková textová část A/5
2 Roční rozpočty, tabulková a textová část A/10
3. Rozbory o plnění rozpočtů a finančního hospodaření A/10
4. Ostatní písemnosti o finančním hospodaření V/5
177. Finanční plány hospodářských organizací a rozpočty rozpočtových a příspěvkových organizací – všeobecně S/5
1. Dlouhodobé finanční plány a rozpočtové výhledy organizací A/5
2. Roční finanční plány a rozpočty organizací V/5
3. Rozbory hospodaření organizací A/5
4. Ostatní písemnosti o finančním hospodaření řízených organizací V/5
178. Daně, dávky, poplatky –
všeobecně V/5
1.Všeobecné záležitosti státních příjmů a příjmů obcí S/5
2. Jiné ( s výjimkou uvedených pod č.3-6) S/5
3. Rejstříky, katastry, výkazy apod. likvidace nedoplatků S/5
4. Místní daně a poplatky S/5
5. Katastr domovní daně V/5
6. Pasporty V/5
179. Právní zastupování ve
finančních záležitostech V/5
181. Účetnictví – všeobecně S/5
1. Roční účetní výkazy A/5
2. Ostatní účetní písemnosti V/5
Zemědělství, myslivost, rybářství
201. Půda- všeobecně V/5
1. Vynětí ze zemědělského půdního fondu a rekultivace A/15
2. Ochrana a využití zemědělského půdního fondu V/5
3. Změny kultur a využití půdního fondu V/5
4. Použití zemědělské půdy k nezemědělským účelům na dobu 1 roku S/5
5. Pokuty ukládané při ochraně ZPF V/5
202. Pozemkové úpravy –
všeobecně V/5
1. Projekty pozemkových úprav V/5
2. Změny pozemkových úprav V/5
3. Oblastní pozemkové úpravy A/15
203. Zemědělská výroba V/5
1. Užívání půdy a jiného zemědělského majetku V/5
2. Ochrana proti škůdcům, chorobám a plevelům S/5
3. Kácení ovocných stromů a klučení vinic S/5
5. Veterinární opatření V/5
6. Plemenitba S/5
Lesní hospodářství
206. Myslivost-všeobecně V/5
207. Rybářství-všeobecně V/5
Vodní hospodářství
230. Vodohospodářské plánování A/5
231. Vodní hospodářství –
všeobecně V/5
2. Vodoprávní povolení
4. Opravné prostředky proti rozhodnutím S/5
9. Povodňová ochrana V/5
Ochrana ovzduší
245. Ochrana ovzduší – všeobecně V/5
1. Rozhodnutí dle právních předpisů na ochranu ovzduší V/5
2. Poplatky za znečištění ovzduší V/5
3. Ukládání pokut V/5
Ochrana přírody
246. Ochrana přírody – všeobecně V/5
1. Realizace vyhlášky o chráněných částech přírody V/5
2. Rozhodnutí o výjimkách a chráněných částí přírody A/5
3. Stanovisko k chráněným částem přírody V/5
Odpadové hospodářství
248. Odpadové
hospodářství-všeobecně V/5
1. Rozhodnutí dle právních předpisů upravujících odpadové hospodářství V/10
2. Ukládání pokut V/5
3. Zařízení na zneškodňování odpadů A/5
Bytové hospodářství
254. Bytový majetek – všeobecně V/10
4. Příspěvky na bytovou výstavbu S/10
5. Hospodaření s byty (přidělování, směny) S/10
6. Modernizace a adaptace S/5
7. Nájemné S/5
255. Nebytové prostory –
všeobecně S/10
1. Přidělování S/10
2. Nájemné S/5
Doprava
276. Doprava – všeobecně S/5
277. Silniční doprava –
všeobecně S/5
278. Technika silniční
dopravy-všeobecně S/5
280. Silniční
hospodářství-všeobecně V/10
9. Místní komunikace S/5
281. Ostatní obory
dopravy-všeobecně V/5
1. Železniční doprava S/5
Územní plánování a stavební řád
Ukládací znak skartačního plánu se u této skupiny řádu použije pouze tam, kde písemnost nelze zařadit do kompletního spisu konkrétní stavby. Ukládání územně plánovací dokumentace se řídí zákonem o územním plánování a stavebním řádu.
326. Územně plánovací
dokumentace V/20
327. Územně plánovací podklady V/23
328. Územní rozhodnutí A/5
329. Oprávnění k projektové
činnosti A/10
330. Stavební povolení a další
spisy vč. dokumentace, týkající se stavby (kolaudace, změny stavby, změny
v užívání stavby, udržovací práce odstranění stavby) A/25
331. Povolení terénních úprav,
některých prací a zařízení A/5
332. Státní stavební dohled A/5
333. Vyvlastnění A/20
334. Stavební úřady V/10
335. Vstup na cizí nemovitosti S/5
336. Souhlasy k vydání
stavebních povolení speciálních staveb A/10
337. Rozhodování stavebních
úřadů podle zvláštních předpisů V/10
338. Sankce podle stavebního
zákona S/5
1. pokuty S/5
339. Přezkoumání pravomocných
správních rozhodnutí
mimořádnými opravnými prostředky V/5
Kultura
401. Záležitosti
kultury-všeobecně V/5
1. Péče o občanské záležitosti S/5
2. Slavnosti, vzpomínky, hudby, výchovné kulturní, zábavné a jiné veřejné produkce V/5
3. Vzdělávací kurzy a jiné kulturně výchovné akce pro občany a mládež V/5
402. Organizační a hospodářské
věci kulturních zařízení-všeobecně V/5
403. Kulturní instituce a
zařízení V/10
405. Knihovny V/5
407. Povolování veřejné produkce V/5
1. Výherně hrací přístroje – registrace, kontroly, správní řízení V/5
408. Tisk, rozhlas, televize a
film V/5
410. Kroniky A/10
Záležitosti církví a
náboženských společností
431. Věci církví a náboženských
společností-všeobecně V/5
432. Církevní majetek –
všeobecně V/5
1. Finanční a hospodářské záležitosti V/5
2. Stavby a opravy církevních budov V/5
Školství
451. Organizační a hospodářské
věci škol a předškolních zařízení V/5
453. Finanční a hmotné
zabezpečení žáků V/5
Zdravotnictví
530. Regresní náhrady V/10
Sociální péče
551. Sledování sociálních poměrů
a vedení evidence sociálně potřebných občanů V/5
552. Mimoústavní sociální péče S/5
4. Peněžité příspěvky S/5
553. Ústavní sociální péče V/5
1. Organizační záležitosti V/5
2. Přijímání občanů do těchto ústavů S/5
3. Provozní záležitosti S/5
555. Péče o rodinu – všeobecně V/5
2. Sociálně právní ochrana dětí a mládeže V/5
556. Péče o společensky
nepřizpůsobené občany V/5
557. Záležitosti romského
obyvatelstva V/5
Požární ochrana
581. Organizace – všeobecně V/5
1. Organizace správ a útvarů Sboru požární ochrany A/5
2. Rozkazy, sbírky pokynů, směrnice V/5
3. Spolupráce s ostatními orgány a organizacemi S/5
582. Státní požární
dozor-všeobecně V/5
1. Posuzování typizačních prací, dokumentace staveb včetně technologií a výrobků z hlediska požární bezpečnosti V/5
2. Sezónní akce S/5
3. Požáry ( požární zásady, rozbory, požárně technická expertiza aj.) V/5
4. Školení a odborná příprava pracovníků o požární ochraně S/5
5. Bezpečnostní a jiná mimořádná opatření S/5
583. Jednotky požární ochrany –
všeobecně V/5
1. Stavby a rekonstrukce požárních zbrojnic a stanic V/5
2. Odborná příprava jednotek PO S/5
3. Speciální služby v jednotkách PO V/5
Všeobecná vnitřní správa
602. Shromažďování V/5
604. Územní organizace všeobecně V/10
1. Konkrétní územní změny A/10
605. Hlášení a evidence obyvatelstva S/5
607. Matriční
záležitosti-všeobecně V/50
1. Matriky a sbírky listin
a) knihy narození A/75
b) knihy manželství A/75
c) knihy úmrtí A/75
2. Matriční doklady do ciziny S/3
3. Osvědčování způsobilosti k uzavření manželství S/3
4. Rozhodování v matričních věcech V/5
5.Dozor a kontrola vedení matrik V/5
6.Záležitosti matrikářů a matriční obvody V/5
608. Užívání a změna jména a
příjmení A/20
609. Ověřování opisů listin a
podpisů na listinách S/5
611. Různé hospodářsko –
finanční záležitosti-všeobecně S/5
1. Pohledávky S/5
2. Místní tisk V/5
3. Poštovné S/5
4. Telefonní stanice, rozhlas, rozhlas po drátě, televize a jiné věci spojů S/5
5. Kancelářské a jiné stroje sloužící k výkonu administrativy S/5
6. Závodní stravování S/5
8. Vozový park S/5
9. Objednávky tisku, razítek , kancelářských potřeb, čistících prostředků a jiného materiálu S/1
612. Názvy obcí, ulic a
veřejných prostranství A/5
613. Systém číslování domů A/5
614. Ochrana veřejného
pořádku-všeobecně V/5
2. Obecní policie V/5
3. Součinnost s jinými orgány a organizacemi S/5
616. Zprávy a informace o
občanech S/5
617. Záležitosti státních a
místních symbolů-všeobecně V/5
1. Používání státních symbolů V/5
2. Znaky, barvy a prapory obcí A/5
3. Razítka A/5
618. Čestné občanství A/5
619. Sbírky – všeobecně V/5
1. Veřejné sbírky V/5
620. Ztráty a nálezy S/5
621. Evidence válečných hrobů A/5
622. Hřbitov-všeobecně V/10
623. Běžná korespondence S/5
1) po skončení platnosti
2) není-li u odvětví speciální znak
3) po odchodu do důchodu nebo v případě smrtí S/5
Zobrazit vyhledávací formulář »